Sportovní masáž

Sportovní masáž vychází z klasické masáže, má však řadu specifik.

 

Rozlišujeme:

 

Masáž kondiční

  •    je určena ke zlepšení zdravotního stavu
  •    k posílení organismu, zanedbaného nedostatkem pohybu a dalšími zdravotně negativními vlivy (ochablé, ztuhlé a bolestivé svalstvo)

        Kondiční masáž je specifická větší tvrdostí v porovnání např. s masáží regenerační a je celkově vydatnější. Pro efektivní výsledky se doporučuje zařadit kondiční masáž alespoň 1× týdně po dobu 2 měsíců.

 

Masáž regenerační

  •  přináší celkové zklidnění a rychlou regeneraci a relaxaci po vyčerpávající námaze..
  •  cílem regenerační masáže je uvolnění těla i mysli, odstranění stresu a napětí, zmírnění bolestí zad nebo odstranění ztuhlosti šíje.

        Po regenerační masáži by měl následovat alespoň 30minut odpočinek, nejlépe vleže a následně by neměla být vykonávána žádná náročná činnost.

 

Masáž pohotovostní 

  • slouží k přípravě sportovce na podání maximálního výkonu.
  • provádí se krátce před sportovním výkonem.

 

Masáž o přestávkách mezi výkony 

  • tato masáž se využívá při závodech, pro regeneraci namáhaných svalů a dodání nové energie pro další výkon